روغن دنده

همه چیز راجب روغن موتور

همه چیز راجب روغن موتور

همه چیز راجب روغن موتور

مراقبت از موتور خودرو یک امر ضروری است و شاید ساده‌ترین راه برای انجام این کار تعویض منظم روغن است. روغن موتور رگ حیاتی ماشین شماست و بدون آن، موتور از کار می‌افتد. نقش اصلی روغن موتور روانکاری قطعات متحرک موتور است. روغن موتور باعث می‌شود قطعات به خوبی کار کنند و در عین حال اصطکاک و سایش اجزای موتور را به حداقل می‌رساند. در این مقاله قصد داریم همه چیز راجب روغن را برای شما شرح دهیم لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

سیستم روغن موتور خودرو چگونه کار می‌کند

روغن موتور خوب؛ گرما را از اجزای موتور روغن کاری شده خارج می‌کند، قبل از اینکه روغن از طریق هوا در مخزن خنک شود، قبل از اینکه دوباره در موتور به گردش درآید. این کار را از طریق سیستم روغن خودرو شما انجام می‌دهد که از قسمت‌های زیر تشکیل شده است:

  • مخزن روغن: جایی که روغن در آن ذخیره می‌شود
  • گالری روغن: انتقال روغن از طریق موتور
  • پمپ روغن: روغن را در حرکت نگه می‌دارد
  • فیلتر روغن: قبل از پمپاژ روغن از داخل موتور، ناخالصی‌ها را از روغن خارج می‌کند

علاوه بر این، روغن موتور همچنین دارای چندین ترکیب شیمیایی است که عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و با حذف ناخالصی‌ها به تمیز نگه داشتن موتور کمک می‌کند.

مواد افزودنی رایج موجود در روغن موتور عبارتند از:

  1. مهارکننده‌های کف برای جلوگیری از تشکیل کف و حباب در روغن
  2. بازدارنده‌های خوردگی برای محافظت در برابر زنگ زدگی با تشکیل یک لایه محافظ
  3. ضد یخ برای بهبود سیالیت روغن در دماهای سرد
  4. پخش کننده‌ها یا آنتی اکسیدان‌ها برای جلوگیری از تشکیل و تجمع ناخالصی‌ها روی قطعات موتور
  5. مواد ضد سایش برای کمک به روانکاری فوری هنگام روشن شدن موتور و به حداقل رساندن سایش در قطعات موتور که به ویژه در معرض آسیب هستند.
  6. بهبود دهنده‌های شاخص ویسکوزیته برای افزایش عملکرد روغن در دماهای شدید
اهمیت روغن موتور

روغن موتور باید دارای ویژگی هایی باشد که با موتور ماشین شما همخوانی داشته باشد.

پنج عملکرد روغن موتور

در ادامه به پنج عملکرد روغن موتور اشاره خواهیم کرد:

1.روغن موتور:

همانطور که روغن موتور به داخل موتور پمپ می‌شود، قسمت‌های داخلی متحرک آن را روغن کاری می‌کند و یک لایه لغزنده نازک روی سطح باقی می‌گذارد. این کار با به حداقل رساندن تماس بین اجزای موتور اصطکاک را کاهش می‌دهد. این امر باعث کاهش سایش موتور و برای قطعات موتور، افزایش طول عمر می‌شود.

2.آلاینده‌ها را حذف می‌کند:

هر بار که موتور کار می‌کند محصولات جانبی و آلاینده‌هایی مانند: ذرات فلزی، رسوبات دوده، اسیدها و گرد و غبار و خاک ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث خرابی موتور شود. همانطور که روغن موتور به گردش در می‌آید، این آلاینده‌ها را در خود معلق می‌کند و از تماس آنها با اجزای موتور و ایجاد آسیب جلوگیری می‌کند. این به دلیل پخش کننده‌هایی است که در هنگام تولید به روغن موتور اضافه می‌شود و به آن توانایی تعلیق اجباری و حفظ تمیزی داخلی موتور را می‌دهد.

3.دمای موتور را ثابت نگه می دارد

پس از روشن شدن موتور، گرم می‌شود و یکی از وظایف روغن موتور این است که این گرما را از بین ببرد و به جای دیگری منتقل کند. در واقع، روغن موتور تا 40 درصد از فرآیند خنک‌سازی موتور را بر عهده دارد. همچنین دما را ثابت نگه می‌دارد زیرا بر روی سطوح خنک‌تر از دمای معمولی 230 تا 260 درجه جریان می‌یابد. سپس گرما در مخزن روغن یا در صورت تعبیه خنک کننده روغن پخش می‌شود.

4.از خوردگی جلوگیری می کند:

در حالی که موتور به طور معمول کار می‌کند، یک پوشش روغن مانعی بین اجزا تشکیل می‌دهد تا از آنها محافظت کند و از خوردگی جلوگیری کند. روغن موتورهای مدرن همچنین دارای مواد افزودنی هستند که از نظر شیمیایی خوردگی را خنثی می‌کنند.

5.عملکرد موتور را بهینه می کند:

سطوح فلزی به سختی می‌توانند کاملاً صاف شوند، به خصوص در مورد قطعات متحرک. برای جلوگیری از نشتی و از دست دادن عملکرد موتور، روغن موتور فضاهای میکروسکوپی بین پیستون و سیلندر را برای بهینه سازی عملکرد موتور می‌بندد.

تعویض روغن چگونه به ماشین من کمک می کند؟

تعویض منظم روغن برای سلامت موتور ضروری است، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا تعویض روغن شما اینقدر مهم است؟

روغن موتور مدرن بسیار پیشرفته‌تر از گذشته است، به این معنی که دیگر لازم نیست روغن را هر 3000 کیلومتر عوض کنیم. نقش روغن با این حال تغییر چندانی نکرده است و همان وظایف را با کارایی بیشتری انجام می‌دهد. اگر روغن عوض نشود، در نهایت غلیظ می‌شود و با شکسته شدن، قیر مانند می‌شود و به چیزی تبدیل می‌شود که مکانیک‌ها به آن لجن موتور می‌گویند.

لجن موتور هنگام حرکت در اطراف موتور به قطعات موتور می‌چسبد و توانایی روغن را برای روانکاری و تمیز کردن کاهش می‌دهد. این باعث انسداد مسیرهای روغن موتور می‌شود که می‌تواند منجر به از بین رفتن روغن شود. گرمای موتور باعث سخت شدن لجن موتور می‌شود که می‌تواند مشکلات عمده ای برای انژکتورهای سوخت، پیستون‌ها و سوپاپ‌ها ایجاد کند. همچنین می‌تواند باعث راه‌اندازی سخت، گرمای بیش از حد و از دست دادن برق ماشین شود.

نادیده گرفتن لجن موتور می‌تواند وسیله نقلیه شما را در معرض آسیب شدید موتور قرار دهد و حذف آن نیاز به تخلیه روغن و شستشوی موتور دارد. ساده ترین راه برای جلوگیری از لجن موتور و کارکرد بهینه موتور، تعویض منظم روغن است.

روغن موتور

سعی کنید روغن موتور خود را جهت حفظ سلامت موتور و روانکاری قطعات به موقع تعویض کنید.

اگر تعویض روغن نکنم چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر به سختی وقت یا هزینه دارید، از تعویض روغن صرف‌نظر کنید. اما تعویض نکردن روغن موتور یکی از بدترین کارهایی است که می‌توانید برای موتور ماشین خود انجام دهید. همچنین می‌تواند منجر به برخی عواقب گران قیمت شود.

اولین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد این است که زباله و آلودگی در کل موتور شما رسوب می‌کند. روغن شما موتور را با جمع کردن کثیفی تمیز نگه می‌دارد و هر چیز دیگری که نباید وجود داشته باشد آن را از طریق فیلتر روغن فیلتر می‌کند. هنگامی که فیلتر روغن با آلاینده‌ها مسدود می‌شود، روغن کثیف از داخل موتور بازگردانده می‌شود.

با جمع شدن آلاینده‌ها، روغن ساینده می‌شود و هر بار که در موتور می‌چرخد، ذرات بیشتری را جمع می‌کند. با گذشت زمان، روغن آلوده قطعات موتور را فرسوده می‌کند و موتور باید سخت‌تر کار کند تا لجن‌هایی که زمانی روغن شما حرکت می‌کرد، حفظ کند.

آیا ماشین بدون روغن موتور می تواند کار کند؟

موتورها برای مصرف روغن طراحی شده اند. با بالا رفتن سن خودرو، مصرف روغن بیشتر به یک موضوع تبدیل می‌شود. اگر روغن شما خیلی کم باشد، خودروی شما ممکن است در معرض خطر داغ شدن بیش از حد باشد، زیرا بخشی از نقش روغن کمک به حذف گرما از قطعات متحرک است. این می‌تواند منجر به دمیده شدن واشر سر یا تاب برداشتن قسمت‌های داخلی موتور شود و مشکلات جدی و گران قیمت برای تعمیر موتور برای شما به همراه داشته باشد.

روغن موتور هر چند وقت یکبار باید تعویض شود؟

اگر از سه نفر بپرسید که چند وقت یکبار باید روغن موتور خود را تعویض کنید، سه پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. از آنجایی که تولیدکنندگان روغن و خودرو آخرین تحقیقات و فناوری را اجرا می‌کنند، قانون قدیمی تعویض روغن هر 3000 کیلومتر دیگر انجام نمی‌شود.

همانطور که می‌دانید، تفاوت زیادی بین برنامه‌های تعویض روغن توصیه شده بین تولید کنندگان و انواع خودرو وجود دارد. چند دلیل برای این تفاوت وجود دارد که بر اساس نوع روغن توصیه شده توسط سازنده وسیله نقلیه شما، نوع موتور خودروی شما و شرایطی که احتمالاً وسیله نقلیه خود را در آن کار می‌کنید، وجود دارد.

هنگامی که شک دارید، بهتر است روغن خود را به دفعات بیشتر تعویض کنید، زیرا روغن موتور در طول زمان تحلیل می‌رود. هر چه مدت بیشتری روغن قدیمی را در موتور خود باقی بگذارید، روغن موتور بیشتر خراب می‌شود.

علاوه بر این، خواص روان کنندگی و خنک کنندگی آن به شدت کاهش می‌یابد. اما به خاطر داشته باشید، سازنده خودرو شما را بهتر می‌شناسد، بنابراین با رعایت برنامه تعویض روغن توصیه شده، از اکثر مشکلات مکانیکی در طول عمر وسیله نقلیه خود جلوگیری می‌کنید.

آیا می‌توانم به جای تعویض روغن به خودرو روغن اضافه کنم؟

چرا روغن موتور را به جای اضافه کردن فقط تعویض کنیم مشکلی دارد؟ این یک سوال بسیار خوب است و آنقدر که شما فکر می‌کنید ساده نیست. در حالی که امکان افزودن روغن جدید به روغن قدیمی وجود دارد، این کار فقط باید در مواقع اضطراری انجام شود، برای مثال، اگر روغن خودروی شما بسیار کم است و باید مستقیماً به خانه بروید و سپس تعویض روغن را انجام دهید می‌توانید این کار را انجام دهید.

وقتی روغن موتور کثیف و تازه را ترکیب می‌کنید، روغن قدیمی از بین نمی‌رود. درعوض، قابلیت روغن جدید را کم می‌کنید و توانایی عملکرد آن را کاهش می‌دهید. روغن به جای عسلی رنگ غلیظ خواهد بود و بافتی شن دار دارد و قطعاً آن چیزی نیست که می‌خواهید در داخل موتور شما گردش کند.

و اگر روغن موتور را تعویض نکرده باشید، فیلتر روغن نیز تعویض نمی‌شد، به این معنی که تمام کثیفی‌ها و زباله‌ها توسط روغن موتور پاک نمی‌شوند، فقط به اطراف موتور منتقل می‌شوند و با قطعات متحرک تماس پیدا می‌کنند. به جای روغن کاری اجزای موتور، زباله‌ها و آلاینده‌ها اصطکاک بیشتری ایجاد می‌کنند و باعث آسیب به قسمت‌های داخلی موتور می‌شوند.

اگر متوجه می‌شوید که در زمان تعویض روغن خودرویتان، سطح روغن شما کمتر از مقداری است که باید باشد، این نشان‌دهنده این است که خودروی شما روغن سوزی دارد و مکانیک شما باید علت آن را بررسی کند.

انواع روغن موتور موجود در بازار

در ادامه به انواع روغن موتور موجود در بازار اشاره خواهیم کرد:

روغن تمام سنتتیک

روغن موتور کاملاً مصنوعی؛ کاملاً مهندسی شده است تا مولکول‌ها را یکنواخت کند. بنابراین، نسبت به مولکول‌های روغن معمولی، با ناخالصی‌های کمتری سازگارتر عمل می‌کند. روغن کاملاً مصنوعی دارای سطوح ویسکوزیته بالاتر، مقاومت بهتر در برابر خوردگی و اکسیداسیون است. این نوع از روغن معمولا گران‌ترین نوع روغن موجود است و برای موتورهای با کارایی بالا یا وسایل نقلیه ای که برای بکسل استفاده می‌شوند توصیه می‌شود.

روغن ترکیبی نیمه سنتتیک/سنتتیک

روغن موتور نیمه سنتتیک هیبریدی است که ترکیبی از روغن‌های پایه مصنوعی و معمولی برای بهبود مقاومت در برابر اکسیداسیون با خواص استثنایی در دمای پایین است.

روغن معمولی

روغن موتور معمولی استاندارد صنعت در نظر گرفته می‌شود. این از نفت خام تصفیه شده تولید می‌شود و در طیف گسترده ای از درجه‌های ویسکوزیته موجود است. این بیشتر در خودروهای مدل آخری که به صورت روزانه رانندگی می‌شوند و نیاز به حفاظت خاصی ندارند استفاده می‌شود.

اطلاعات لازم درباره روغن موتور

قبل از خرید روغن موتور سعی کنید اطلاعات لازم درباره اعداد روی بطری را کسب کنید.

اعداد روی بطری روغن موتور به چه معناست؟ 

مسلماً مهم‌ترین خاصیت روغن درجه ویسکوزیته آن است. به برچسب هر بطری روغن نگاه کنید، یک سری اعداد و حروف پیدا خواهید کرد، به عنوان مثال، 10W-40. این “درجه” است که ویسکوزیته خاص روغن موتور را نشان می‌دهد.

ویسکوزیته یک اندازه گیری جهانی حرکت سیال است. به طور خاص به مقاومت روغن در برابر جریان در دمای معین اشاره دارد. این را می‌توان به دو ویژگی کلیدی تقسیم کرد: ویسکوزیته حرکتی و دینامیکی. درک این موارد به شما کمک می‌کند تا بهترین روغن را برای وسیله نقلیه خود انتخاب کنید.

ویسکوزیته سینماتیک مقاومت داخلی روغن را در برابر جریان و برش تحت نیروهای گرانشی اندازه گیری می‌کند. هرچه ویسکوزیته روغن کمتر باشد، سریع‌تر جریان می‌یابد. ویسکوزیته سینماتیکی درجه حرارت بالای روغن را نیز تعیین می‌کند. در روغن درجه بندی 10W-40، ویسکوزیته سینماتیک به عدد “40” اشاره دارد.

معیار دیگر ویسکوزیته ویسکوزیته دینامیکی است. ویسکوزیته دینامیکی اندازه‌گیری مقدار انرژی مورد نیاز برای حرکت یک جسم در روغن است. ویسکوزیته دینامیکی نیز درجه حرارت پایین روغن را تعیین می‌کند. در روغن درجه بندی 10W-40، ویسکوزیته دینامیکی به “10W” اشاره دارد. W به معنای واقعی کلمه به معنای زمستان است و نشانه‌ای از مقاومت روغن در برابر سرما در هنگام راه اندازی موتور است

همه چیز به این نتیجه می‌رسد که هرچه عدد اول کمتر باشد، هنگام روشن کردن سرد موتور، مقاومت کمتری در برابر جریان روغن دارد. و هر چه عدد دوم کمتر باشد، روغن در دمای کارکرد معمولی مقاومت کمتری در برابر جریان دارد. روغن موتور با سرد شدن دما غلیظ‌تر می‌شود و هنگام گرم شدن نازک‌تر می‌شود. بنابراین، روغن‌های نازک‌تر با ویسکوزیته پایین، محافظت بیشتری در دماهای سردتر ایجاد می‌کنند. روغن‌های ضخیم‌تر با ویسکوزیته بالا محافظت بیشتری در دماهای داغ‌تر می‌کنند.

نحوه انتخاب روغن موتور مناسب برای وسیله نقلیه خود

اکنون که تفاوت روغن موتور را می‌دانید، ممکن است به این فکر کنید که آیا ارزش تعویض روغن را به روغن با عملکرد بالاتر دارد یا خیر. قبل از تعویض انواع روغن، همیشه باید دفترچه راهنمای خودروی خود را مطالعه کنید، زیرا استفاده از روغن موتور نامناسب می‌تواند باعث بروز مشکلات موتور شود.

استفاده از روغن سبک‌تر از حد لازم می‌تواند باعث سایش بیش از حد موتور شود، زیرا روغن آنقدر نازک است که یک لایه محافظ بین قطعات تشکیل نمی‌دهد. استفاده از روغن سنگین‌تر از حد لازم باعث کاهش مصرف سوخت، افزایش بار موتور و کاهش سرعت جریان روغن می‌شود. هر دو مورد منجر به کاهش عمر موتور می‌شود. مکانیک شما می‌داند که آیا از روغن مناسب برای وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنید یا خیر، و زمان آن است که به یک درجه سنگین‌تر یا سبک‌تر تغییر دهید.

مزایای استفاده از روغن مصنوعی

روغن مصنوعی گران‌تر از روغن معمولی است؛ اما مزایای بسیار منحصر به فردی را نیز ارائه می‌کند تا در شرایط خاص ارزش هزینه اضافی را داشته باشد. برای کسانی که در شهر زندگی می‌کنند و هر روز مسافت کوتاهی را تا محل کار و سپس دوباره به خانه می‌رانند، روغن موتور معمولی احتمالاً به دمای کار نمی‌رسد و رطوبت اضافی را هرگز نمی‌سوزاند. این باعث می‌شود که با سرعت بسیار بیشتری خراب شود. جریان روغن مصنوعی در دماهای شدید باید آسان‌تر باشد و خواص روان کنندگی بیشتری نسبت به روغن موتور معمولی داشته باشد، حتی در سفرهای کوتاه.

برای موتور خودرویی که از روغن‌های معمولی یا معدنی استفاده می‌کند، توصیه می‌شود روغن را هر 3000 تا 5000 کیلومتر تعویض کنید. روغن مصنوعی روان به این معنی است که نیازی به تعویض آن نیست، زیرا در برابر شکستگی مقاوم‌تر است، بنابراین خواص خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند. روغن مصنوعی هنوز طبق توصیه سازنده باید تعویض شود، اما موتورهایی که برای استفاده از روغن مصنوعی طراحی شده‌اند، فواصل طولانی‌تری بین تعویض روغن دارند مانند 10000 تا 15000 کیلومتر.

روغن مصنوعی معمولاً حاوی مواد افزودنی با کارایی بالا به شکل پراکنده‌کننده‌ها و شوینده‌ها است تا توانایی آن در حذف آلاینده‌ها و تمیز نگه داشتن موتور را افزایش داده و سایش موتور و آسیب‌های احتمالی را کاهش دهد.

روغن موتور چیست

در هنگام انتخاب روغن موتور سعی کنید از برندهای معتبر با ویسکوزیته مناسب خودرو خود استفاده کنید.

بهترین روغن موتور برای موتورهای دیزلی چیست؟

تا کنون فقط روغن موتورهای بنزینی را مورد بحث قرار داده ایم. وقتی صحبت از بهترین روغن برای خودروهای دیزلی می‌شود، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. اگرچه، در سطح، به نظر می رسد روغن موتور گازی و دیزلی هر دو آرایش مشابهی دارند.

این تفاوت در درجه اول به دلیل سیستم‌های اگزوز و آلایندگی متفاوت در خودروهای دیزلی است. روغن‌های مناسب برای موتورهای دیزلی دارای دی آلکیل دی تیوفسفات روی هستند که باعث کاهش سایش موتور و جلوگیری از خوردگی می‌شود. سیستم‌های انتشار گازهای گلخانه‌ای در موتورهای دیزلی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند با این ماده افزودنی مقابله کنند، اما قرار دادن این روغن در خودروی گازسوز، مبدل کاتالیزوری را فلج می‌کند و باعث می‌شود خودرو ضعیف کار کند.

روغن‌های دیزل نیز نسبت به روغن‌های مناسب برای موتورهای بنزینی مواد افزودنی بیشتری دارند. موتورهای دیزلی مواد زائد بیشتری مانند دوده تولید می‌کنند که در نهایت به میل لنگ ختم می‌شود. افزودنی‌های شوینده اضافی موجود در روغن موتور دیزل این موارد را به طور موثر حذف می‌کند. در یک موتور بنزینی، تعداد بیشتر مواد افزودنی باعث آسیب به پیستون‌ها و آب‌بندی‌ها می‌شود و در نتیجه تراکم موتور از بین می‌رود.

در نهایت روغن موتور دیزل معمولاً ویسکوزیته بالاتری دارد. یک موتور بنزینی برای جابجایی این روغن به اندازه کافی مشکل دارد، و پمپ روغن در یک خودروی گازسوز برای رساندن آن به جایی که روغن موتور در هنگام راه اندازی بیشتر مورد نیاز است، مشکل دارد.

همانطور که به دارندگان خودروهای بنزینی توصیه کردیم، بهترین راه برای انتخاب روغن موتور مناسب برای دیزل خود این است که به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کرده و از مکانیک خود توصیه ای دریافت کنید. آنها تصویر بسیار خوبی از سلامت وسیله نقلیه شما خواهند داشت و می‌دانند چه زمانی روغن درجه متفاوتی مورد نیاز است.

سنسور فشار روغن چیست؟

سنسور فشار روغن موتور شما وظیفه بسیار مهمی در ثبت و نظارت مداوم بر فشار داخلی روغن دارد. هنگامی که تغییر فشار روغن تشخیص داده می‌شود، یک غشای نازک روی سنسور تغییر شکل می‌دهد و به ECU (واحد کنترل موتور) هشدار می‌دهد که در فشار روغن مشکلی وجود دارد و یک چراغ هشدار روی داشبورد فعال می‌شود که به راننده هشدار می‌دهد. برای اینکه ماشین شما جریان روغن و دمای روغن را تنظیم کند، سنسور فشار روغن باید کار کند.

خود سنسور را می‌توان در بلوک موتور پیچ شده، گاهی اوقات بین روغن و فیلتر روغن، و گاهی اوقات در پشت منیفولد ورودی پیدا کرد. این توسط یک تراشه الکتریکی به ECU متصل است، بنابراین باید در هنگام تعویض آن دقت کرد.

در صورت خرابی سنسور فشار روغن، چراغ هشدار فشار روغن راه اندازی می‌شود و با تعویض سنسور فشار روغن می‌توان این مشکل را به راحتی حل کرد. شناسایی و آزمایش سنسور فشار روغن معیوب برای یک مکانیک کار ساده‌ای است و آنها قبل از تعویض آن را آزمایش می‌کنند زیرا شرایط متعددی می‌تواند باعث هشدار فشار روغن پایین شود مانند نشتی در خط روغن یا سیم کشی خوردگی در اطراف دوشاخه برق که نگه می‌دارد.

آیا می‌توان با سنسور فشار روغن بد رانندگی کرد؟

ما می‌دانیم که فشار روغن خوب برای یک موتور چقدر مهم است و کاهش روغن چقدر سریع می‌تواند آن را کاملاً از بین ببرد. ما می‌دانیم که هنگامی که سنسور فشار روغن شما مشکلی را در فشار روغن تشخیص دهد، یک هشدار ایجاد می‌کند. چیزی که ما نمی‌دانیم این است که دقیقاً چه چیزی سنسور فشار روغن را در وهله اول فعال کرده است.

در واقع، هر یک از این علائم چراغ هشدار فشار روغن را راه‌اندازی می‌کند:

  • فشار کم روغن
  • پمپ روغن فرسوده
  • سنسور فشار روغن معیوب
  • موتور بیش از حد گرم شده است
  • ویسکوزیته روغن خیلی بالا یا خیلی کم
  • گیج فشار روغن معیوب
  • گرفتگی فیلتر هوا
  • گرفتگی لوله وانت روغن
  • فیلتر روغن مسدود شده است

بدون انجام آزمایش‌های بیشتر برای شناسایی مشکل، نمی‌توان فهمید که آیا خودرویی که علائم فشار روغن پایین را نشان می‌دهد، رانندگی ایمن است یا خیر. حداقل ممکن است موتور خود را از بین نبرید. در بدترین حالت، می‌توانید ماشین را بیش از حد گرم کنید، واشر سر را منفجر کنید یا موتور را به طور کامل از کار بندازید.

هنگامی که یک خودرو علائم فشار روغن پایین را نشان می‌دهد باید آن را جدی گرفت. برای جلوگیری از آسیب بیشتر موتور را در اسرع وقت، مشکل باید در اسرع وقت توسط یک مکانیک مجرب تشخیص داده و تعمیر شود.

کلام آخر همه چیز راجب روغن موتور

در این مقاله سعی کردیم همه چیز راجب روغن موتور؛ انواع روغن موتور و هر آنچه که باید درباره نحوه ساخت و نوع استفاده از هر روغن موتور را که لازم است بدانید را برای شما شرح دهیم. همانطور که می‌دانید استفاده از روغن موتور مناسب برای سلامت، حفظ روانکاری و طول عمر قطعات خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

مجموعه اویل استارز تعدادی از بهترین روغن موتورهای موجود در بازار را جهت استفاده مشتریان خود با کیفیت عالی و قیمت مناسب آماده فروش دارد. شما می‌توانید برای مشاهده تمامی محصولات ما بر روی لینک خرید روغن موتور کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *